Zon, zee, fooi en kreeftjes

13 augustus 2016 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Terwijl ik dit reisverslag typ zit ik mijn jus d'orange te drinken uit een veel te grote en typisch Amerikaanse plastic beker. Met onze roodverbrande lichamen door de hete zon van Miami zitten we te wachten op het vliegveld voor onze vlucht naar Buenos Aires. Ik denk terug aan hoe de reis drie dagen geleden toch behoorlijk vaste vormen aan begon te nemen:

Zondagavond 7 augustus.
,Jaha, heb ik,' zucht ik geïrriteerd. , Noem de rest van het lijstje nu maar op.' Marvin trekt zijn wenkbrauwen op en ik weet dat ik kattig ben, terwijl ik het eigenlijk hartstikke fijn vind dat hij er is. Ik had het liefst gewoon al in bed gelegen, want ik weet dat de wekker om 4:15 uur weer gaat. Gelukkig kent Marvin me langer dan vandaag en gaat verder met de checklijst zonder verder iets te zeggen. Na uiteindelijk alles minstens drie te hebben gecontroleerd en in mijn handen te hebben gehad, kunnen we eindelijk ons bed in met een kort nachtje voor de boeg.

Ik heb het gevoel dat ik dat m'n ogen dicht heb wanneer de wekker gaat. Aankleden, auto inpakken, afscheid nemen van de familie en Esther ophalen. Mooi op tijd op Schiphol, inchecken, koffers afgeven en een voorzichtig ontbijt met z'n drieën.

De vlucht was prima, afgezien het feit dat we van London naar Miami een kleine 3 uur vertraging hadden (als iemand tips heeft om geld terug te vragen o.i.d.; let me know!). Door deze vertraging kwamen we vrij laat in de Amerikaanse stad aan. We waren allebei behoorlijk moe van de reis. Wat me opviel was dat alles, naast Engels, ook in het Spaans aangegeven was. Het was nog niet makkelijk om de vervoersmiddelen te vinden die we nodig hadden, maar met navraag, haasten voor je buskaartje terwijl de bus er al staat en een zeer vriendelijk taxichauffeur uit El Salvador (sprak ook Spaans natuurlijk) kwamen we uiteindelijk op de plek van bestemming; het Miami Hostel. Daar zijn we, nadat we als echte toeristen een sightseeingtour hadden geboekt voor de volgende dag, direct doorgegaan naar bed.

Het matras en kussen waren plasticachtig en kraakten, alsof je op een babyspeeltje lag die de zintuigen van de kleine moet stimuleren. We hebben verder prima geslapen en ontbeten.
Miami Hostel kitchenMiami Hostel breakfast

Dinsdag 9 augustus werden we om 8:45 uur opgehaald voor onze tour. Eerst een bustour (zowel Engels als Spaans sprekende gids) in een open dubbeldekker (we zijn bijna onthoofd door elektriciteitskabels en laaghangende takken) die ons in alle uithoeken van de stad bracht:
- Ocean Drive; met de vele hotels en restaurants
- Little Havana; vol met Cubaanse koffie en sigaren
- Coral Gables; waar huizen op voormalig koraal zijn gebouwd uit de tijd dat dit deel van de stad nog onderwater stond
- America Airlines Arena; house of Miami Heat basketbalvereniging
- Bayside; waar we goed hebben geluncht en waar je prima kunt shoppen
- Route die op verschillende manieren zicht gaf op de stad
- Véél meer.

Vervolgens gingen we op de boot (met een Engels en Spaans sprekende piraat als gids) die ons langs ontzettend grote, mooie en imposante huizen voer. Helaas waren Julio Iglesias, Ricky Martin, Jennifer Lopez, Will Smith, Addams Family, Mel Gibson, Leonardo DiCaprio, Shakira, Adrea Bocelli, David Beckham en Jackie Chan niet thuis, dus we konden niet even aanleggen voor een lekkere cocktail. Al was een gewoon koud glas water ook welkom geweest. Al met al een dag vol bezienswaardigheden.
MiamiP8090609Miami car

Vandaag zijn we heerlijk naar South Beach geweest. De zon brandde en het water was heerlijk, maar zoals altijd heb je pas door hoe hard het gaat wanneer het te laat is. Na een goede lunch, maar met verplichte 20% fooi waar we als echte Nederlanders niet over te spreken waren, zijn we maar verstandig in de schaduw gaan liggen.
Miami kreeftjesMiami beach

En hier zitten we dan. Twee stinkende kreeftjes. Er zijn blijkbaar geen douches op het vliegveld. We hebben ons dus maar ingesmeerd met aftersun en ons omgekleed op een invalide toilet. We hebben sowieso een uur vertraging en onze ogen prikken van vermoeidheid en we rillen door de airco en verbrande lijven. Achja, hoort er ook bij. :)

P.S. Volgende reisverslag is in de maak!